Re: Para Istorijos puslapiai
Parašytas: 12 Kov 2017, 11:23
Karo aviacijos gimimas Lietuvoje
Kovo 12-oji dieną, 1919 metais,
Aviacijos kuopa buvo išskirta iš Elektroninio bataliono ir pavadinta Aviacijos dalimi.
Tą pačią dieną Aviacijos dalies viršininkas išleido įsakymą Nr. 1.
Oro žvalgas Konstantinas Fugalevičius su lėktuvu LVG C VI pakilo į pirmąjį kovinį skrydį maršrutu Kaunas–Kaišiadorys–Vilnius– Kaunas.
Užduotis nufotografuoti geležinkelio stotis, Vilniaus miestą ir mėtyti atsišaukimus.
LVG C VI
Konstantinas Fugalevičius
Pirmojo skrydžio ataskaitoje K. Fugalevičius rašė: „Skridimo aukštis – 2 500 metrų, laikas – 2 valandos. Kauno–Vilniaus geležinkelio ruože jokio judėjimo nepastebėta. Trijose plokštelėse nufotografuotos Kaišiadorių ir Vilniaus stotys bei Vilniaus miestas. Vilniuje iš 900 metrų aukščio išmėtyta 1,5 pūdo atsišaukimų. Vilnius daro išmirusio miesto įspūdį: gatvėse ir šaligatviuose eismo beveik nėra.
Po kelių dienų K. Fugalevičius eilinio skrydžio metu buvo sužeistas, ilgai gydėsi ir turėjo palikti tarnybą.
Kovo 12-oji dieną, 1919 metais,
Aviacijos kuopa buvo išskirta iš Elektroninio bataliono ir pavadinta Aviacijos dalimi.
Tą pačią dieną Aviacijos dalies viršininkas išleido įsakymą Nr. 1.
Oro žvalgas Konstantinas Fugalevičius su lėktuvu LVG C VI pakilo į pirmąjį kovinį skrydį maršrutu Kaunas–Kaišiadorys–Vilnius– Kaunas.
Užduotis nufotografuoti geležinkelio stotis, Vilniaus miestą ir mėtyti atsišaukimus.
LVG C VI
Konstantinas Fugalevičius
Pirmojo skrydžio ataskaitoje K. Fugalevičius rašė: „Skridimo aukštis – 2 500 metrų, laikas – 2 valandos. Kauno–Vilniaus geležinkelio ruože jokio judėjimo nepastebėta. Trijose plokštelėse nufotografuotos Kaišiadorių ir Vilniaus stotys bei Vilniaus miestas. Vilniuje iš 900 metrų aukščio išmėtyta 1,5 pūdo atsišaukimų. Vilnius daro išmirusio miesto įspūdį: gatvėse ir šaligatviuose eismo beveik nėra.
Po kelių dienų K. Fugalevičius eilinio skrydžio metu buvo sužeistas, ilgai gydėsi ir turėjo palikti tarnybą.