ULOPF e

Ultra lengvų orlaivių Federacijos Reikalai

Re: ULOPF e

Standartinė Ricardas » 28 Kov 2017, 22:41

Sveiki,
Po Kovo 11d. skrydžio prie TV , apgalvotai išprovokuotos įsisenėjusios bėdos skraidant CTRe .
Sulaukta CAA skambučio pasikalbėt.....

Šiandiens susitikime su CAA dėl parasparnių skraidymo CTR'e dalyvavo:
Alvydas Šumskas, CAA direktoriaus pavaduotojas
Jurgita Jazdauskienė, Viktoras Kurbedis, Rytis Dulinskas - skrydžių priežiūros skyrius
VĮ “Oro navigacija“ Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo centro viršininkas Kazys Oženeckas.

Ričardas Matickas, motorizuotų parasparnių klasės viceprezidentas
Artūras Mktūmian, ULOPF revizijos komisijos narys
Povilas Kalinauskas, ULOPF prezidentas


Diskutuoti klausimai:
1. Skraidymo CTR tvarka, būdas tai daryti legaliai parasparniu
2. ULO licencijavimo taisyklių atnaujinimo klausimas/primimas pateikti aktualius atnaujinimus.


Santrauka:

Ribotas skraidymas CTR įmanomas, tam reikia 3 dalykų:
Turėti savivaldybės leidimą.
Pateikti prašymą CAA parodomąjam skrydžiui (8d prieš planuojamą skrydį)
Vedančiąjam vesti radijo ryšį su CTR bokštu



Prie licencijavimo taisyklių dirbama , ir CAA nusiteikusi pritart mūsų koncepcijai.
Vartotojo avataras
Ricardas
 
Pranešimai: 4824
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius

Re: ULOPF e

Standartinė Raimucka » 29 Kov 2017, 06:55

Liuks :beer:
Šiandiens susitikime su CAA dėl parasparnių skraidymo CTR'e dalyvavo:
Artūras Mktūmian, ULOPF revizijos komisijos narys


ir revizijos komisija JĖGA :mrgreen:
http://www.MadPilots.lt
Jei nužudysi visus mano demonus, mano angelai numirs taip pat..
Vartotojo avataras
Raimucka
MadPilots™
 
Pranešimai: 1856
Užsiregistravo: 17 Gru 2005, 21:39
Miestas: Kaunas

Re: ULOPF e

Standartinė Ricardas » 05 Bal 2017, 15:49

Reikia kad perskaitytumėte ir pasipiktintumėte arba ne dėl tokių taisyklių.
CAA prašo susikurt ir pateikt patvirtinimui...
Realiai kaip skraidom tai ir parašiau . Net naktiniai skrydžiai yra leistini .

Suprantu jog tai baisiai neidomu....

Internete:
https://docs.google.com/document/d/1WM7 ... sp=sharing


DĖL REIKALAVIMŲ MOTORIZUOTŲ PARASPARNIŲ SKRYDŽIAMS NUSTATYMO

Atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 58 straipsnį teikiu reikalavimus ir taisykles skrydžiams Motorizuotais Parasparniais.

REIKALAVIMAI MOTORIZUOTŲ PARASPARNIŲ SKRYDŽIAMS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Šie reikalavimai yra taikomi Lietuvos Respublikoje ir Lietuvos Respublikos oro erdve skrendantiems Motorizuotiems parasparniams .
2. Išimties tvarka, vykdant skrydžius Lietuvos Respublikos oro erdvėje, nukrypimai nuo šių reikalavimų yra leidžiami tik suderinus su Civilinės aviacijos administracija.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos.
Motorizuotas parasparnis – Ultra lengvas orlaivis – parasparnis , skrendantis pagalba elektrine ar vidaus degimo jėgaine. Motorizuotas parasparnis neturi kietos pradinės sparno konstrukcijos, valdomas keičiant sparno profilį ir jėgainės galią. Šiuose reikalavimuose vartojama sąvoka " Motorizuotas parasparnis“ apima minkštos konstrukcijos sparną - “parasparnį” ir vidaus degimo ar elektrines jėgaines naudojantys vienviečiai ar dviviečiai paramotorai startuojantys kojomis ar ratukais.
Motorizuoto parasparnio vadas – Motorizuoto parasparnio savininko arba naudotojo paskirtas pilotas, atsakingas už motorizuoto parasparnio naudojimą ir saugą viso skrydžio metu.

CAA – civilinės aviacijos administracija.
Debesų padas – aukštis nuo sausumos ar vandens paviršiaus iki žemiausio debesų sluoksnio, esančio žemiau kaip 6000 metrų (20 000 pėdų) ir dengiančio daugiau negu pusę dangaus.
Naktis – paros laikas nuo saulės laidos iki saulės patekėjimo.
SVV – skrydžių vykdymo vadovas (angl. „Flight manual“).
SVT – skrydžių valdymo tarnyba.
VST – vizualiųjų skrydžių taisyklės.

II. MOTORIZUOTO PARASPARNIO ĮGULA IR JO VADAS
4. Motorizuoto parasparnio vadas yra tam teisę ir kvalifikaciją turintis asmuo (pilotas)
5. Motorizuoto parasparnio vadą gali skirt motorizuoto parasparnio savininkas (naudotojas).
6. Motorizuoto parasparnio pilotui, kuris atsako už skrydžių saugą, draudžiama eiti savo pareigas pavartojus kokias nors žmogaus galimybes ribojančias narkotines ar psichotropines medžiagas, susirgus, labai pavargus ar esant kitų panašių priežasčių, dėl kurių jis negali tinkamai atlikti savo pareigų.
7. Motorizuoto parasparnio vadas atsako už Motorizuoto parasparnio bei jame gabenamų asmenų ir turto saugą.
8. Motorizuoto parasparnio vadui draudžiama pilotuoti motorizuotą parasparnį neapdairiai arba atsainiai ,ir kelti pavojų kitų žmonių gyvybei arba turtui.
10. Skrydžio taisyklių motorizuoto parasparnio vadas gali nesilaikyti tik tuo atveju, jeigu tai būtina skrydžio saugai užtikrinti.
11. Motorizuoto parasparnio vadas privalo:
11.1. iki skrydžio įsitikinti, kad Motorizuotas parasparnis yra parengtas saugiam skrydžiui, ir, susipažinti su visa skrydžiui atlikti reikalinga informacija..
11.2. naudoti Motorizuotą parasparnį pagal nustatytus reikalavimus ir kontroliuoti motorizuoto parasparnio techninę būklę .;
11.3. rūpintis motorizuoto parasparnio keleivių sauga bei saugumu.;
11.4. kilus skrydžių saugos pavojui, vykdyti teisės aktų nustatytus reikalavimus ir procedūras, užtikrinančius skrydžių saugą;
11.5 Motorizuoto parasparnio avarija - Skrydis baigiasi piloto, keleivio, ar pašalinių asmenų rimtu sveikatos sužalojimu .
11.6 Motorizuoto parasparnio incidentas - tai rimtas įrangos ar pašalinių objektų sugadinimas skrydžio(kylant, skrendant,leidžiantis) metu nesukeliant niekam rimtų sveikatos sutrikimų. Apie incidentą informuoti motorizuoto parasparnio savininką;
12. Motorizuoto parasparnio vadas turi teisę:
12.1. atsisakyti gabenti , keleivius arba krovinį, taip pat duoti nurodymą keleiviams išlipti arba iškrauti krovinį, jeigu to reikalauja aplinkybės;
12.2. imtis visų reikiamų priemonių tvarkai ir skrydžio saugai palaikyti;
12.3. prireikus kreiptis pagalbos;
12.4. priimti galutinį sprendimą- pradėti skrydį, tęsti skrydį, nutraukti skrydį ir tūpti.

III. SKRYDŽIŲ MOTORIZUOTAIS PARASPARNIAIS SĄLYGOS

13. Motorizuotais parasparniais galima skraidyti laikantis Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklių.
13.1 laikantis šių „Reikalavimai skrydžiams motorizuotais parasparniais“taisyklių, Jeigu skrydžių aplinkybės ar sąlygos neapibrėžtos šiose taisyklėse vadovautis 13.2 punkte nusakomomis taisyklėmis
13.2 vizualiųjų skrydžių taisyklių (Skrydžių taisyklės, Žin., Nr. 134-4860).

14. Skristi Motorizuotais parasparniais leidžiama tik vizualiomis meteorologinėmis sąlygomis, dieną ir naktį. Skrydžiams Motorizuotais parasparniais taikomi šie matomumo reikalavimai:
14.1. nevaldomoje oro erdvėje dieną skristi motorizuotu parasparniu leidžiama esant ne mažesniam kaip 2 km matomumui;
14.2. valdomoje oro erdvėje dieną skristi motorizuotu parasparniu leidžiama esant ne mažesniam kaip 2 km matomumui; horizontalus atstumas iki debesų turi būti ne mažesnis kaip 100 m(300 pėdų), o vertikalus atstumas iki debesų – ne mažesnis kaip 100 m (300 pėdų);
14.3. naktį skristi motorizuotu parasparniu leidžiama esant ne mažesniam kaip 5 km matomumui.
15. motorizuotu parasparniu draudžiama skristi nepalankiomis meteorologinėmis sąlygomis:
15.1. stipriai lyjant arba esant didelei stipraus lietaus tikimybei;
15.2. esant vėjui, stipresniam nei numatyta SVV;
15.4. kai yra rūkas, išskyrus vietinį radiacinį rūką, ne storesnį nei 10 metrų, arba kai yra didelė tikimybė, kad toks rūkas susidarys skrydžio metu; tokiu atveju motorizuotas parasparnis gali tūpti tik matant žemės paviršių;
15.5. skrydžio zonoje arba netoli jos, kai yra pavojingų audros debesų (cumulus nimbus);
15.6. jei gautas įspėjimas apie artėjančią audrą.

IV. TAISYKLĖS IR PROCEDŪROS

16. Išskyrus kilimą, tūpimą, motorizuotam parasparniui draudžiama skristi:
16.1. virš tankiai gyvenamų didelių miestų rajonų, miestų ir gyvenviečių, taip pat žmonių sambūrio atvirose vietose – žemiau kaip 100 metrų (300 pėdų) .
16.2 kiekvienu atveju motorizuotu parasparniu privalu skristi tokiame aukštyje, kuris užtikrintų saugų skrydį, atsižvelgiant į vietovės reljefo ir pastatų ,infrastruktūros statinių aukštį, ir esant nenumatytoms aplinkybėms, saugų motorizuoto parasparnio tūpimą, nepavojingą pilotui ,keleiviui ir ant žemės esantiems žmonėms bei turtui.
17. Minimalaus skrydžių aukščio reikalavimai netaikomi vykdant atitinkamus skrydžius aviacinių renginių metu (parodomaisiais, sportiniais tikslais), taip pat skrydžių rajonuose mokomaisiais ir treniruočių tikslais , už gyvenamųjų rajonų ar vietovių ribų .
18. Motorizuotas parasparnis kiekvieno skrydžio metu gali būti komplektuojamas su skirtingu sparnu - parasparniu ar paramotoru.
19. Pasirengimo skrydžiui metu motorizuoto parasparnio vadas privalo įsitikinti, kad:
19.1. motorizuotas parasparnis yra techniškai tvarkingas ir parengtas skrydžiui;
19.2. motorizuoto parasparnio sparnas - parasparnis atitinka piloto kompetenciją jį valdyti.
19.3. reikalinga tam skrydžiui įranga, įskaitant navigacines ir radijo ryšio priemones, sukomplektuota ir veikia;
19.4. gauta skrydžiui reikalinga meteorologinė ir oro navigacinė informacija, o starto vieta pagal meteorologinę ir oro navigacijos informaciją yra tinkama saugiam skrydžiui;
19.5. nebus viršytas maksimalus gamintojo leistinas motorizuoto parasparnio svoris;
19.6. keleiviai, jei tokių yra, informuoti visais saugos klausimais ir yra tinkamai bei tiksliai jiems išdėstyti veiksmai, susiję su jų sauga iki skrydžio, jo metu ir po jo;
19.7. krovinys, jei toks yra, tinkamai paskirstytas ir saugiai pritvirtintas;
19.8. atitinkamai SVT yra pateiktas skrydžio planas, jei to reikalauja taisykles ;
21. Motorizuoti parasparniai kyla ir leidžiasi iš/į motorizuoto parasparnio vado pasirinktos aikštelės. Aikštelė pasirenkama pagal esamas ir prognozuojamas meteorologines sąlygas taip, kad kylimas ir skrydis būtų saugus, ir planuojamo skrydžio pabaigoje turėtų kur saugiai nutūpti .
22. Aikštelė vieno motorizuoto parasparnio startui turi būti reikiamo saugiam pakilimui dydžio. Esant grupiniam kilimui, aikštelė turi būt saugi visiems motorizuotų parasparnių pakilimui. Varžybų ar švenčių metu starto aikštelės dydį nustato renginio direktorius.
23. Kilimo aikštelėje neturi būti kliūčių. Kilimo kryptimi negali būti kliūčių, kurios sukeltų pavojų kilimo saugai.
24. Draudžiama pradėti skrydį iš vietos, kur yra didelis žmonių sambūris ir sunku užtikrint saugų motorizuoto parasparnio pakilimą.
25. Aikštelės pasirinkimas neturi pažeisti teisės į privačią žemės nuosavybę.
26. Esant galimybei suderinti su žemės savininku renkantis aikštelę pakilimui / tūpimui
27. Skrydžio metu motorizuoto parasparnio vadas privalo nuolat numatyti aikšteles avariniam tūpimui.
28. Motorizuoto parasparnio vadas privalo kuo greičiau nutraukti skrydį, jeigu skrydžio metu susidaro nepalankios meteorologinės sąlygos, sveikatos problemos, ar iškyla techninės kliūtys keliančios pavojų skrydžio saugai,
29. Skrendant virš stambių vandens telkinių, pilotas ir keleivis privalo dėvėti gelbėjimosi liemenes,ir lailytis saugaus aukščio , kuris užtikrina saugų kranto pasiekimą neveikiant jėgainei.
30. Draudžiama iš skrendančio motorizuoto parasparnio mėtyti bet kokius daiktus ar skysčius, išskyrus:
30.1. specialius ženklus sporto varžybų ar treniruočių metu;
30.2. daiktus arba medžiagas humanitarinei ar medicininei pagalbai teikti.
30.3 Daiktus renginiuose, suderinus su renginio organizatoriais.
31. Kilus pavojui susidurti dviem motorizuotiems parasparniams, skrendantiems vienas virš kito, greta vienas kito manevrai atliekami pagal vizualių skrydžių taisykles.
32. Atliekant naktinį skrydį būtinas tikslus skrydžio planavimas. Patikimas pakilimo – nusileidimo aikštelės apšvietimas
33. Atliekant naktinį skrydį motorizuotas parasparnis turi turėti signalini žiburi.

V. SKRYDŽIAI VALDOMOJE ERDVĖJE

34. Skrydžius valdomoje oro erdvėje vykdymo sąlygas ir reikalavimus nustato Civilinės aviacijos administracija.
34.1. Grupiniai skrydžiai valdomojoje oro erdvėje atliekami pagal VĮ „Oro navigacija“ nustatytas sąlygas vadovaujantis šiais principais:
34.2. visi grupėje skrendantys motorizuoti parasparniai skrenda saugiu atstumu tarp kiekvieno orlaivio
34.3. pagal navigaciją ir buvimo vietos pranešimų teikimą grupė skrydį atlieka kaip vienas motorizuotas parasparnis
34.4. skrydžio planą pateikia ir ryšį su SVT veda grupinio skrydžio vadas
34.5. už morotizuotų parasparnių skrydį grupėje atsako grupėje įeinančių motorizuotų parasparnių vadai.

VI. PARODOMIEJI RENGINIAI IR SPORTO VARŽYBOS

35. Parodomuosius renginius ir sporto varžybas rengti galima CAA nustatyta tvarka
36. Parodomųjų renginių, varžybų ar švenčių metu, kuriose dalyvauja motorizuoti parasparniai , jų organizatoriai užtikrina, kad žiūrovai bei transporto priemonės laikytųsi saugiu nuotoliu nuo motorizuotų parasparnių pagal SVV reikalavimus.
37. Parodomuosiuose renginiuose, šventėse savarankiškai skraidyti gali tik motorizuotų parasparnių pilotai, turintys savarankiško piloto (vado) skrydžių patirtį ne mažiau kaip 20 val.

Visuomeninė organizacija
Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija
R.Matickas
Vartotojo avataras
Ricardas
 
Pranešimai: 4824
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius

Re: ULOPF e

Standartinė Ai varom » 05 Bal 2017, 19:03

Atvirkščiai, baisiai įdomu. Čia juk mūsų laisvė skraidyt :ragana:

1. Būtų afigienai, jei taisyklėse mums apskritai neliktų žodžio CAA. Jei, vis tik, reikia kažką toj vietoj įrašyt, rašykit ULOPF.
2. Ar teisingai suprantu 13 punktą, kad šiose taisyklėse numatyti ribojimai (pvz. minimalūs aukščiai) panaikina VST atitinkamus ribojimus?

Dar reik pasiskaitinėt rimčiau. Ačiū už darbą :thanks:
Gyvenu ne tuom, ką turiu, o tuom, ką darau.
Vartotojo avataras
Ai varom
MadPilots™
 
Pranešimai: 2214
Užsiregistravo: 11 Bal 2006, 21:40
Miestas: Vilnius

Re: ULOPF e

Standartinė Ai varom » 05 Bal 2017, 19:35

Mano siūlymas:

REIKALAVIMAI MOTORIZUOTŲ PARASPARNIŲ SKRYDŽIAMS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

Reikalavimai taikomi Lietuvos Respublikoje ir Lietuvos Respublikos oro erdve skrendantiems Motorizuotiems parasparniams.

II. SKRYDŽIŲ MOTORIZUOTAIS PARASPARNIAIS SĄLYGOS

1. Nevaldomoje oro erdvėje dieną skristi motorizuotu parasparniu leidžiama esant ne mažesniam kaip 2 km matomumui;
2. Valdomoje oro erdvėje dieną skristi motorizuotu parasparniu leidžiama esant ne mažesniam kaip 2 km matomumui; horizontalus ir vertikalus atstumas iki debesų ne mažesnis kaip 100m (300 pėdų
3. Naktį skristi leidžiama esant ne mažesniam kaip 5 km matomumui.
4. Draudžiama skristi nepalankiomis meteorologinėmis sąlygomis – lietus ?mm/h, rūkas, vidutinis vėjo stiprumas 2m aukštyje didesnis nei 7m/s.
5. Išskyrus kilimą, tūpimą draudžiama skristi virš tankiai gyvenamų vietovių, miestų ir gyvenviečių žemiau kaip 100 metrų (300 pėdų).
6. Kiekvienu atveju privalu skristi tokiame aukštyje, kuris užtikrintų saugų skrydį, atsižvelgiant į vietovės reljefo ir pastatų, infrastruktūros statinių aukštį.
7. Minimalaus skrydžių aukščio reikalavimai netaikomi vykdant atitinkamus skrydžius aviacinių renginių metu (parodomaisiais, sportiniais tikslais), taip pat skrydžių rajonuose mokomaisiais ir treniruočių tikslais, už gyvenamųjų rajonų ar vietovių ribų .
8. Parodomuosiuose renginiuose, šventėse savarankiškai skraidyti gali pilotai, turintys skrydžių patirtį ne mažiau kaip 20 val.
9. Skrydžių alinkybėms, neapibrėžtose šiose taisyklėse, vadovautis VST.
10. Taisykles ruošia ir tvirtina ULOPF.
Gyvenu ne tuom, ką turiu, o tuom, ką darau.
Vartotojo avataras
Ai varom
MadPilots™
 
Pranešimai: 2214
Užsiregistravo: 11 Bal 2006, 21:40
Miestas: Vilnius

Re: ULOPF e

Standartinė Ricardas » 22 Bal 2017, 17:54

Šiandien Pociūnų aerodrome ULOPF visuotinis narių susirinkimas neivyko , nes nesusirinko 250 reikalingų narių. (66% reikalingų balsų)
Paramotoristų gyvų ir su įgaliojimais buvo tik 50. Kiti nesugebėjo nei įgaliojimų parašyt , nei prisistatyt gyviems :)
Kai viskas tvarkoje , tai pasyvumas jaučiasi.

Sekantis susirinkimas bus šaukiamas gegužės viduryje. sekit info.
Vartotojo avataras
Ricardas
 
Pranešimai: 4824
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius

Re: ULOPF e

Standartinė Vitalis » 22 Bal 2017, 20:59

Ot bezdžionės... :ne:
Vartotojo avataras
Vitalis
MadPilots™
 
Pranešimai: 565
Užsiregistravo: 13 Spa 2010, 18:15

Re: ULOPF e

Standartinė Ricardas » 16 Spa 2017, 12:20

Sveiki ,
ULOPF su CAA pradėjo derint Ultra Lengvųjų orlaivių licencijų kvalifikaciją, skirtą komerciniam keleivių skraidinimui.
Paramotorams ir traikams taip pat bus privaloma turėt paramotoro licenciją , skirtą komercinam keleivių skraidinimui.
Paprastam tandemui galios esama B kvalifikacija.

Į esamas licencijas bus įrašoma tik kvalifikacija. Reikalavimai dar derinami.Bet bus minimalūs su priskraidytų valandų skaičiumi.
CAA Patvirtinimo laukia priduotas mūsų projektas, kad paramotorams ir motoskraidyklėms licencijos butų išduodamos visam gyvenimui be pratesimų.
Vartotojo avataras
Ricardas
 
Pranešimai: 4824
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius

Re: ULOPF e

Standartinė Ai varom » 16 Spa 2017, 12:57

Galima būtų paskaityt?
Gyvenu ne tuom, ką turiu, o tuom, ką darau.
Vartotojo avataras
Ai varom
MadPilots™
 
Pranešimai: 2214
Užsiregistravo: 11 Bal 2006, 21:40
Miestas: Vilnius

Re: ULOPF e

Standartinė Ricardas » 17 Spa 2017, 15:06

Vyksta tvarkos derinimas.
CAA pataiso, mes atitaisom , vėl CAA ...
Toks tas jų darbas :)

Apie komercinę kvalifikaciją čia dar nerasit. Ryt taryboj derinsim.
Čia lėktuvistams aktualu. Nes teisiškai niekaip negalima už pinigus skraidint.
Tai bandoma rast varijantus .

https://drive.google.com/open?id=0B0u6q ... I2a1hPcUY4
Vartotojo avataras
Ricardas
 
Pranešimai: 4824
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius

Ankstesnis

Grįžti į ULOP FEDERACIJA

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias