Sparnas ir vėliavos

Skrydžių Saugumas
Vartotojo avataras
Kęstutis M
MadPilots™
Pranešimai: 2716
Užsiregistravo: 29 Sau 2007, 11:36

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Kęstutis M » 24 Geg 2018, 11:43

TadasV rašė:Mano nuomone, tokia modifikacija yra nesaugi. Iš esmės keičiamos sparno savybės, tampate sparnų konstruktoriai.

Žiūrėt gražu, bet jeigu kas nors užsimuš, tai po to vėl gedėsim... Gal galima kokia nors saugesnė alternatyva? Kabint po motoru?
Ale tau ir užtrumpino su tom vėliavom fire ... ilgai nepaleidžia...
NUOTYKIAI DAR LAUKIA!!!
http://www.MadPilots.lt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ulopf.lt" onclick="window.open(this.href);return false;

Vartotojo avataras
TadasV
Pranešimai: 116
Užsiregistravo: 22 Lap 2013, 01:54
Miestas: Vilnius/Darsūniškis/Kaunas

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė TadasV » 03 Rgs 2019, 09:10

TadasV rašė:
20 Geg 2018, 10:06
Gal galima kokia nors saugesnė alternatyva? Kabint po motoru?
Po motoru vėliavą kabinti taip pat pavojinga. Mechanizmas išeina kitas, bet gavus frontalą tada vėliava veikia kaip parašiutas ir stabdo piloto palindimą po sparnu. Buvo nelaimingas atvejis Egipte(?), kai žmogus užsimušė dėl vėliavos kabintos po motoru.

Kad vėliavas kabinti ant sparno yra nesaugu, dabar jau turbūt aišku visiems... Vėliavos ant sparno didina sparno atakos kampą ir sparnas priartėja prie parašiutavimo rėžimo.

Saugokime vienas kitą!

Vartotojo avataras
TadasV
Pranešimai: 116
Užsiregistravo: 22 Lap 2013, 01:54
Miestas: Vilnius/Darsūniškis/Kaunas

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė TadasV » 03 Rgs 2019, 09:16

Šita tema yra nuostabi gyvenimo pamoka, kad banda dažnai klysta. Dažnai teisūs tie, kurie labiau savikritiški, bando pažvelgti giliau, suprasti sistemas, etc.

https://lt.wikipedia.org/wiki/Daningo-Kriugerio_efektas

Vartotojo avataras
Augustas
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 10 Sau 2016, 17:31
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Augustas » 03 Rgs 2019, 09:31

Kad juostos keičia sparno charakteristikas tai čia faktas, klausimas kiek. Ilgos, plačios juostos tikrai atrodo įspūdingai, tačiau jei skrendama su senu ar lėtu sparnu, kuris yra arčiau srauto nurovimo - gal geriau tas juostas pasitrumpint?

Gintaro atveju, man kyla klausimas kiek įtakos turi sparno amžius. Ar nebus čia susidėję keli faktoriai, kad senas sparnas, juostos, gal dar pats tuo momentu kažkiek klevantomis pristabdė... Sunku čia pasakyt kaip ten buvo, bet dažniausiai tokiuose atsitikimuose nebūna kažkoks vienas viską lemiantis faktorius.

1) Gal sparnas porėtas, nebelaiko slėgio savyje, gal stropos pasitampę/susitraukę buvo kažkiek? Išeitis būtų pasitikrinti/atsinaujinti sparną.
2) Gal juostos per didelės tokiam sparnui/svoriui? Tada išeitis būtų trumpesnės/siauresnės juostos, kurios būtų padėjusios išvengti parašiutavimo.
3) Gal ten tikrai kokį kylantį oro srautą pagavo, kuris nurovė ir taip arti srauto nurovimo buvusį sparną?

Išvadas pasidarykim kiekvienas.

Na o jeigu kažkas nebenori su savo juostom skraidyti - aš mielai priglausčiau už protingą kainą :amazed!: Žinoma kažkiek pasitrumpinčiau prieš skrisdamas ir gerai ištestuočiau ant žemės.

Vartotojo avataras
LY2EK
MadPilots™
Pranešimai: 308
Užsiregistravo: 10 Gru 2011, 00:51
Miestas: Molėtai
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė LY2EK » 03 Rgs 2019, 10:29

Augustai, manau šitą darbą (nustatyti saugų juostų dydį kiekvienam individualiam sparnui) turi teisę tik pats gamintojas. Jis daro stabilumo simuliacijas, suprantantys test pilotai po to sparną bando ir t.t. Pagrindinis dalykas yra, kad nežinai, ko nežinai. Susitrumpinsi juostas dvigubai, galvodamas, kad tikrai dabar bus OK, papasakosi dar draugams, jie irgi tą patį pasidarys. O ar jus galit garantuoti, kad, tarkim, tikro srauto nurovimo atveju (sukelto ne juostų) sparnas teisingai, kaip gamintojas numatė, atsistatys? O gal dar yra kažkokia įvykių kombinacija, apie kurią nežinai, nes nesi sparno konstruktorius? Iš kur žinosi, kur ta saugi riba? Pasidarysi testus savo sparnui skrisdamas su atsarginiu parašiutu? O draugas su kitokiu sparno modeliu ar dydžiu irgi pasidarys? Kodėl manai, kad testas ant žemės pasako visą vaizdą, kas gali įvykti skrydyje?
Ernestas K.
+370 601 24619

Vartotojo avataras
Augustas
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 10 Sau 2016, 17:31
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Augustas » 03 Rgs 2019, 10:58

Ernestai, absoliučiai su tavim sutinku. Tai yra rizika, ir pats ją prisiimi arba ne. Ir jokiu būdu nereikia žmonėm komunikuoti, kad čia viskas saugu ir ok su tom juostom. Bet aš asmeniškai galiu pasibandyti, smarkiai susitrumpinti juostas, ir prisiimti tą riziką. Bet tai nereiškia, kad bus saugu ar rekomenduotina kitiems pilotams.

Dudeko net klausti nereikia ar juostos yra saugu, jau ir taip aiškus bus jų atsakymas - ne. Jie nežino nei kokia juostų medžiaga, nei ilgi, plotis, sukuriamas pasipriešinimas. Priklausyt gali nuo sparno modelio, amžiaus, sparno įkrovos, trimerių nustatymų. Net jei Dudekui paduot visą informaciją - jie patys testuot turėtų, kad galėtų pasakyti, jog saugu. Būčiau gamintojas, net jei tai ir būtų reliatyviai saugu - tikrai nesiųsčiau žinutės, kad tokios sparno modifikacijos yra saugu ir gali dabar visi juostas kabinti. Nes tada jie prisiimtų dalį kaltės/rizikos, kai mes čia savadarbiai eksperimentatoriai darom kažką.

Svarbu viešai pasakyt - mes nežinom, kaip juostos keičia sparno elgesį, su jomis didėja srauto nurovimo rizika. Ir jau kiekvienas galvoja ir rizikuoja pagal save. Ir nereikia gėdinti ar stumti ant žmonių, kurie tas rizikas bando iškomunikuoti, o kaip tik ačiū pasakyti, kad vertinu Ernestai, jog išsakai tas rizikas ir rūpiniesi kolegomis :)

Vartotojo avataras
Renvis
Bendramintis
Pranešimai: 2013
Užsiregistravo: 12 Gru 2005, 10:43
Miestas: Vilnius

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Renvis » 05 Rgs 2019, 09:23

Vakar su Ričardu apžiūrėjome sparną, ieškojome priežasties kas galėjo įtakoti sparno sustojimą sklęsti.
Radome priežastį, buvo užtraukti trimeriai iki galo, tai išeina kad sparnas buvo užstabdytas jau, o dar juostos ilgos,plačios-vėl stabdys, todėl gavosi srauto nutrūkimas. Griežtai negalima skristi su užtraukais trimeriais, kai užkabintos juostos, trimeriai mažiausiai gali būti iki pusės atleistis o saugiausia atleisti iki galo kad sparnas sklęstu.
Tai ne vien mano nuomonė, tai ir Ričardo nuomonė

Vartotojo avataras
Augustas
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 10 Sau 2016, 17:31
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Augustas » 05 Rgs 2019, 09:30

Ačiū už informaciją.

Dėl pilno trimerių atidarymo aš suabejočiau, nes tada įsijungia refleksiškumas, gali tik su "ausytėm" vairuot. Sparnas greičiau skrenda, sunkiau aukštį renka, žemiau skrendant netenki galimybės su klevantom pristabdyt aukščiui susirinkt (jei pvz. reikia išvengt kliūties). Plius neaišku kaip vėliavos veikia refleksiškumą, ar nebus taip, kad jos šiek tiek spaudžia žemyn galinę eilę, ir tada gaunasi tas pats, kas su atleistais trimeriais traukt klevantas? Ant karštų sparnų tai griežtai draudžiama, beveik garantuotas frontalas. Aš sakyčiau turėtų pakakti trimerius atidaryti per 2-3cm nuo neutralios pozicijos - ir saugus būsi klevantom vairuot jei reikia, ir sparnas neužstabdytas.

Vartotojo avataras
Renvis
Bendramintis
Pranešimai: 2013
Užsiregistravo: 12 Gru 2005, 10:43
Miestas: Vilnius

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Renvis » 05 Rgs 2019, 09:37

10562952_10204167984939871_7768319843044018899_n.jpg
10562952_10204167984939871_7768319843044018899_n.jpg (47.59 KiB) Peržiūrėta 4576 karus(ų)
11061987_10204167984179852_3017911004396459182_n.jpg
11061987_10204167984179852_3017911004396459182_n.jpg (74.49 KiB) Peržiūrėta 4576 karus(ų)
Teko man skristi su juostomis, taip sunkiau pakilti, taip sunkiau surinkti aukštį, taip viskas daug sunkiau, nei be juostų ar vėliavos.
Teko kilti su pusiau atleistais trimeriais, o pakilus visiškai juos atleisti
Priešingu atveju RIZIKUOJI nusivožti

Vartotojo avataras
Augustas
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 10 Sau 2016, 17:31
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Augustas » 05 Rgs 2019, 09:43

Bendrai neteisus aš, vėliavos netraukia žemyn galinės eilės, jos tiesiog duoda pasipriešinimą ir "traukia atgal". Bet pilnai trimerius atleist vis tiek nemanau, kad yra gera mintis, nes dauguma vairuoja su klevantom. Tai vat čia ir yra rizikos, kurias reikia žinoti ir suprasti ką darai.

Pilnai atleisti trimeriai - nelieti klevantų, tik ausys vairavimui.
Skrendi su vėliavom - neužtrauki trimerių, nestabdai sparno.

Skelbti atsakymą