Transponderiams - NE
Forumo taisyklės
<< Adm.Kontaktai ir greitosios žinutės>>
<< Adm.Kontaktai ir greitosios žinutės>>
- Reno
- Pranešimai: 798
- Užsiregistravo: 17 Lap 2005, 14:14
Transponderiams - NE
Apie "transponderizacijos įtatymą" įsigaliosiantį Lietuvoje nuo 2011m. liepos 1d. informuota CIMA bei kiti FAI padaliniai. Reakcija vienareikšmiška - susirūpinimas dėl tokio absurdiško sprendimo (kontrolė nekontroliuojamoje erdvėje).
Apačioje - CIMA Prezidento Richard Meredith Hardy nuomonė šiuo klausimu:
This sounds like a very serious situation. Does this mean mandatory radio and transponder in ALL Lithuanian airspace, even class G?
We can respond on the basis that it would be impossible for you to host a FAI World or European microlight or paramotor championships and seriously affect your ability to represent Lithuania in any FAI World or European microlight or paramotor championships because of the difficulty your pilots will have in practising for them.
Especially paramotors, which are difficult enough with radio, but transponder is nearly impossible because of the power they need. Even if one could be fitted, there is a significant danger to health from high powered transmissions very close to pilot's body. (compare mobile phone at 1/3 watt [or similar] to low powered transponder at 60 watts.)
I have also copied this to the Presidents of other FAI commissions who also might wish to add support as it sounds like a serious problem for gliders, hang-gliders, Paragliders, balloons and any other aircraft which don't have power generation or has difficulty carrying large batteries.
I also know the FAI Commission on Airspace and Navigation Systems (CANS) has important opinions on this sort of thing.
Regards
Richard
Šeštadienį K.Želnys ir aš - planuojame susitikti su LAK paskirtu šios problemos sprendimo koordinatoriumi - LSF Prezidentu V.Sabeckiu. Apie planuojamus tolimesnius veiksmus informuosiu po susitikimo.
Apačioje - CIMA Prezidento Richard Meredith Hardy nuomonė šiuo klausimu:
This sounds like a very serious situation. Does this mean mandatory radio and transponder in ALL Lithuanian airspace, even class G?
We can respond on the basis that it would be impossible for you to host a FAI World or European microlight or paramotor championships and seriously affect your ability to represent Lithuania in any FAI World or European microlight or paramotor championships because of the difficulty your pilots will have in practising for them.
Especially paramotors, which are difficult enough with radio, but transponder is nearly impossible because of the power they need. Even if one could be fitted, there is a significant danger to health from high powered transmissions very close to pilot's body. (compare mobile phone at 1/3 watt [or similar] to low powered transponder at 60 watts.)
I have also copied this to the Presidents of other FAI commissions who also might wish to add support as it sounds like a serious problem for gliders, hang-gliders, Paragliders, balloons and any other aircraft which don't have power generation or has difficulty carrying large batteries.
I also know the FAI Commission on Airspace and Navigation Systems (CANS) has important opinions on this sort of thing.
Regards
Richard
Šeštadienį K.Želnys ir aš - planuojame susitikti su LAK paskirtu šios problemos sprendimo koordinatoriumi - LSF Prezidentu V.Sabeckiu. Apie planuojamus tolimesnius veiksmus informuosiu po susitikimo.
- Aloyzas Liaukus
- Pranešimai: 1841
- Užsiregistravo: 08 Lie 2007, 10:35
- Miestas: Vilnius-Alytus-Mena
Re: Transponderiams - NE
Labai gerai Renatai su Želniu atstovaujat didžiumas, nejau CAA jau neliko tikrų pilotų, o jei tokių ir buvo, tai tie patys virto popieriniais lektuvėliais ....?
http://www.flyotto.lt
http://www.youtube.com/watch?v=Amm6b-ENPZA
http://www.youtube.com/watch?v=Amm6b-ENPZA
- Vygis
- Pilotai
- Pranešimai: 416
- Užsiregistravo: 21 Kov 2007, 13:23
- Miestas: Pasvalys
- Susisiekti:
Re: Transponderiams - NE
Transpoderiai gerai min. galingumas impulsinis 60w - nebus šalta žiema skraidyt, na ir moterų mažiau reikės...
- Reno
- Pranešimai: 798
- Užsiregistravo: 17 Lap 2005, 14:14
Re: Transponderiams - NE
Raštas LR Susisiekimo Ministrui
Gerb. Ministre,
Prašome Jūsų skirti Jūsų brangaus laiko rimtos kliūties Lietuvos aviacijos sportui pašalinimui, kuri atsirado dėl 2009 m. rugsėjo 2 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr.981, keičiančio LR oro erdvės organizavimo taisykles, 1.3 punkte nurodant, kad, nuo 2011 m. liepos 1 d. visiems LR oro erdve skrendantiems orlaiviams bus privaloma turėti radijo ryšio įrangą ir atsakiklį (transponderį). To paties nutarimo 1.4 punkte nurodyta, kad orlaiviai, neturintys išvardintos įrangos skristi galės tik gavę karinių oro pajėgų vado ar jo įgalioto karininko leidimą.
Šio teisės akto motyvai mums yra nežinomi ir nesuprantami, nes šis LR Vyriausybės nutarimas turės neigiamą įtaką bendrosios, verslo, bei sportinės aviacijos veiklai Lietuvosje, nes:
- neatitinka 2009 m. Vasario 3 d. Europos rezoliucijos dėl tvarios bendrosios ir verslo aviacijos ateities ir ypatingai šios rezoliucijos 22 punkto (visą dokumentą pridedame);
- neatitinka civilių viršenybės kariuomenei principo;
- LR Konstitucijoje numatytos žmogaus tesės į judėjimo laisvę (reikalavimas dėl kariuomenes atstovo leidimo skrydžiams nevaldoma (G klasės) LR oro erdve);
- neatitinka LR Aviacijos įstatymo 14 straipsnio 1 punkto:”Oro erdvės organizavimas ir skrydžių taisyklės turi kiek įmanoma tiksliau atitikti Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) standartus ir rekomenduojamą praktiką. Specialūs reikalavimai, taikomi tik karinių orlaivių skrydžiams, turi būti tokie, kad nekeltų grėsmės civilinių orlaivių saugai”;
- neatitinka EASA bei ICAO nuostatų;
- minėto nutarimo įgyvendinimas kels grėsmę mažųjų orlaivių pilotų sveikatai bei orlaivių eksploatavimo saugumui (orlaivio gamintojų nenumatyti konstrukciniai pakeitimai, neekranuoti 250 W siekiantys impulsai gigaherciniame dažnių diapazone).
Prašome Jūsų inicijuoti minėto LR Vyriausybės nutarimo vykdymo sustabdymą, išsamų šio nutarimo atsiradimo aplinkybių ištyrimą. Šis mūsų prašymas yra paremtas šiame rašte išdėstytais argumentais bei ES šalių patirtimi, kuri rodo, kad nei vienoje ES valstybėje nėra reikalavimo turėti atsakiklį skrendant nevaldoma G klasės oro erdve. Atsakiklis būna privalomas tik valdomoje oro erdvėje bei tam tikrose zonose. G klasės erdvė tam ir yra, kad joje nereikėtų visų sudėtingų procedūrų, kurios būtinos valdomoje oro erdvėje. Nevaldoma erdvė yra būtina bendrajai aviacijai, sklandymui, parasparniams, skraidyklėms. Daugelyje šalių bemotoriams orlaiviams (tokiems kaip sklandytuvas, parasparnis, skraidyklė) atsakikliai nėra būtini net valdomoje oro erdvėje.
Gerb. Ministre, tikime Jūsų išmintimi ir mūsų problem supratimu, ir prašome neleisti tokiais, mūsų supratimu, neturinčiais realaus pagrindo, apribojimais žlugdyti Lietuvos bendrosios ir sportinės aviacijos veiklos.
2009 m. Vasario 3 d. Europos rezoliucijos dėl tvarios bendrosios ir verslo aviacijos ateities 22 punktas:
primygtinai ragina užtikrinti, kad, įgyvendinant teisės aktus dėl bendro Europos dangaus
ir programą SESAR, mažiems orlaiviams, eksploatuojamiems pagal vizualiųjų skrydžių
taisykles, nebūtų taikomi neproporcingi ir pernelyg daug išlaidų reikalaujantys techniniai
kriterijai; ragina besąlygiškai pripažinti, kad visuose kontroliuojama oro erdve
besinaudojančiuose orlaiviuose turi būti sumontuota pakankamą saugumą užtikrinanti
įranga, pvz., įranga vietai nustatyti;
Gerb. Ministre,
Prašome Jūsų skirti Jūsų brangaus laiko rimtos kliūties Lietuvos aviacijos sportui pašalinimui, kuri atsirado dėl 2009 m. rugsėjo 2 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr.981, keičiančio LR oro erdvės organizavimo taisykles, 1.3 punkte nurodant, kad, nuo 2011 m. liepos 1 d. visiems LR oro erdve skrendantiems orlaiviams bus privaloma turėti radijo ryšio įrangą ir atsakiklį (transponderį). To paties nutarimo 1.4 punkte nurodyta, kad orlaiviai, neturintys išvardintos įrangos skristi galės tik gavę karinių oro pajėgų vado ar jo įgalioto karininko leidimą.
Šio teisės akto motyvai mums yra nežinomi ir nesuprantami, nes šis LR Vyriausybės nutarimas turės neigiamą įtaką bendrosios, verslo, bei sportinės aviacijos veiklai Lietuvosje, nes:
- neatitinka 2009 m. Vasario 3 d. Europos rezoliucijos dėl tvarios bendrosios ir verslo aviacijos ateities ir ypatingai šios rezoliucijos 22 punkto (visą dokumentą pridedame);
- neatitinka civilių viršenybės kariuomenei principo;
- LR Konstitucijoje numatytos žmogaus tesės į judėjimo laisvę (reikalavimas dėl kariuomenes atstovo leidimo skrydžiams nevaldoma (G klasės) LR oro erdve);
- neatitinka LR Aviacijos įstatymo 14 straipsnio 1 punkto:”Oro erdvės organizavimas ir skrydžių taisyklės turi kiek įmanoma tiksliau atitikti Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) standartus ir rekomenduojamą praktiką. Specialūs reikalavimai, taikomi tik karinių orlaivių skrydžiams, turi būti tokie, kad nekeltų grėsmės civilinių orlaivių saugai”;
- neatitinka EASA bei ICAO nuostatų;
- minėto nutarimo įgyvendinimas kels grėsmę mažųjų orlaivių pilotų sveikatai bei orlaivių eksploatavimo saugumui (orlaivio gamintojų nenumatyti konstrukciniai pakeitimai, neekranuoti 250 W siekiantys impulsai gigaherciniame dažnių diapazone).
Prašome Jūsų inicijuoti minėto LR Vyriausybės nutarimo vykdymo sustabdymą, išsamų šio nutarimo atsiradimo aplinkybių ištyrimą. Šis mūsų prašymas yra paremtas šiame rašte išdėstytais argumentais bei ES šalių patirtimi, kuri rodo, kad nei vienoje ES valstybėje nėra reikalavimo turėti atsakiklį skrendant nevaldoma G klasės oro erdve. Atsakiklis būna privalomas tik valdomoje oro erdvėje bei tam tikrose zonose. G klasės erdvė tam ir yra, kad joje nereikėtų visų sudėtingų procedūrų, kurios būtinos valdomoje oro erdvėje. Nevaldoma erdvė yra būtina bendrajai aviacijai, sklandymui, parasparniams, skraidyklėms. Daugelyje šalių bemotoriams orlaiviams (tokiems kaip sklandytuvas, parasparnis, skraidyklė) atsakikliai nėra būtini net valdomoje oro erdvėje.
Gerb. Ministre, tikime Jūsų išmintimi ir mūsų problem supratimu, ir prašome neleisti tokiais, mūsų supratimu, neturinčiais realaus pagrindo, apribojimais žlugdyti Lietuvos bendrosios ir sportinės aviacijos veiklos.
2009 m. Vasario 3 d. Europos rezoliucijos dėl tvarios bendrosios ir verslo aviacijos ateities 22 punktas:
primygtinai ragina užtikrinti, kad, įgyvendinant teisės aktus dėl bendro Europos dangaus
ir programą SESAR, mažiems orlaiviams, eksploatuojamiems pagal vizualiųjų skrydžių
taisykles, nebūtų taikomi neproporcingi ir pernelyg daug išlaidų reikalaujantys techniniai
kriterijai; ragina besąlygiškai pripažinti, kad visuose kontroliuojama oro erdve
besinaudojančiuose orlaiviuose turi būti sumontuota pakankamą saugumą užtikrinanti
įranga, pvz., įranga vietai nustatyti;
- Reno
- Pranešimai: 798
- Užsiregistravo: 17 Lap 2005, 14:14
Re: Transponderiams - NE
Raštas LAK Prezidentui:
Gerb. LAK Prezidente,
2009 m. rugsėjo 2 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr.981, keičiantis LR oro erdvės organizavimo taisykles, 1.3 punktas kelia didelį nerimą Lietuvos motorizuotų parasparnių pilotams. Motyvai įvesti kontrolę nekontroliuojamoje oro erdvėje ne tik prieštarauja LR Konstitucijoje numatytoms žmogaus tesėms į judėjimo laisvę, bet ir sukuria precedento neturintį faktą, kad nuo 2011 m. liepos 1d. visoje LR teritorijoje iš viso nebelieka G klasės oro erdvės! Atstovaudamas Lietuvos motorizuotų parasparnių pilotų teisėtus interesus patvirtinu, kad šios aviacijos sporto šakos bendruomenė vienbalsiai pritaria nuomonei, išdėstytai rašte, skirtame LR Susisiekimo Ministrui (kopija pridedama) ir visapusiškai remia iniciatyvą sustabdyti minėto, LR Konstitucijos, LR Aviacijos įstatymo, EASA ir ICAO nuostatų neatitinkančio bei mažųjų orlaivių pilotų sveikatai grėsmę keliančio LR Vyriausybės nutarimo vykdymą.
Pagarbiai,
Med. dr. gyd. Renatas Samulėnas
ULOPF viceprezidentas (motorizuotų parasparnių padalinys)
Gerb. LAK Prezidente,
2009 m. rugsėjo 2 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr.981, keičiantis LR oro erdvės organizavimo taisykles, 1.3 punktas kelia didelį nerimą Lietuvos motorizuotų parasparnių pilotams. Motyvai įvesti kontrolę nekontroliuojamoje oro erdvėje ne tik prieštarauja LR Konstitucijoje numatytoms žmogaus tesėms į judėjimo laisvę, bet ir sukuria precedento neturintį faktą, kad nuo 2011 m. liepos 1d. visoje LR teritorijoje iš viso nebelieka G klasės oro erdvės! Atstovaudamas Lietuvos motorizuotų parasparnių pilotų teisėtus interesus patvirtinu, kad šios aviacijos sporto šakos bendruomenė vienbalsiai pritaria nuomonei, išdėstytai rašte, skirtame LR Susisiekimo Ministrui (kopija pridedama) ir visapusiškai remia iniciatyvą sustabdyti minėto, LR Konstitucijos, LR Aviacijos įstatymo, EASA ir ICAO nuostatų neatitinkančio bei mažųjų orlaivių pilotų sveikatai grėsmę keliančio LR Vyriausybės nutarimo vykdymą.
Pagarbiai,
Med. dr. gyd. Renatas Samulėnas
ULOPF viceprezidentas (motorizuotų parasparnių padalinys)
- Ricardas
- Pranešimai: 5635
- Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
- Miestas: Vilnius
- Susisiekti:
Re: Transponderiams - NE
Šaunu kad susirūpinta.Gražiai išdėstyta . Lauksim poveikio.
- Raimucka
- MadPilots™
- Pranešimai: 1882
- Užsiregistravo: 17 Gru 2005, 21:39
- Miestas: Kaunas
- Susisiekti:
Re: Transponderiams - NE
gerai parašyta
http://www.MadPilots.lt
Jei nužudysi visus mano demonus, mano angelai numirs taip pat..
Jei nužudysi visus mano demonus, mano angelai numirs taip pat..
- Vygis
- Pilotai
- Pranešimai: 416
- Užsiregistravo: 21 Kov 2007, 13:23
- Miestas: Pasvalys
- Susisiekti:
Re: Transponderiams - NE
Čia irgi labai teigiama diskusija išsivystė
http://www.manosparnai.lt/e107_plugins/ ... ?15489.160" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.manosparnai.lt/e107_plugins/ ... ?15489.160" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kęstutis M
- MadPilots™
- Pranešimai: 2716
- Užsiregistravo: 29 Sau 2007, 11:36
Re: Transponderiams - NE
Vygis rašė:Čia irgi labai teigiama diskusija išsivystė
http://www.manosparnai.lt/e107_plugins/ ... ?15489.160" onclick="window.open(this.href);return false;
Rolandas Kalinauskas yra didžiausias šio įstatymo priešininkas ir žmogus kuris priešinasi šiam įstatymui realiais darbais, o ne kalbom ar kaip daugelis laukia kol kažkas kitas už mus tai padaris
Bet galiu pasakyti, kad politinė ir esama situacija mums nepalanki , nes CAA yra krečiama patikrinimų už Star-1 bankrotą ir bandoma išmesti iš ten dar likusius kelis aviatorius kurie dar buvo kažkiek palankus mums.
Nato bando plėsti savo įtaka Pabaltijo šalyse ir jau pastatė naują baze Estijoje. Kai prieš 2 metus buvo plečiamos Nato zonos buvo daug rašoma ir kalbama apie tai , bet Aviatoriai net šiknos nepajusino , kad priešintis, tik sklandytajai truputi pakovojo su vėjo malūnais, bet bergždžiai. Dabar NATO Lietuvos kariuomenės pagalba žada paimti visą erdvę ir tai puikiai matyti iš tokių įstatymų.
Pagalvokit kas jiems geriau ar kai visą erdvė kaip ant delno ir nieko nereikia daryti ar kai pilna erdvė pilna judesio nežinia kokio ir dar visokie kas valanda prisidavinėja ir prašo erdvės arba skrenda be įspėjimo , ką dažniausiai ir daro daugelis iš mūsų, o jiems juk reikia saugotis tokiu kaip mes ar kitų mažu orlaivių. Tai va ir sugalvojo prastumti ramybę įvesiantį įstatymą.
Jai įsigalios šis įstatymas, Lietuvos aviacijos lygis grįš į prieškario laikus, o musų aviacija susilygins su Rusijos ar Baltarusijos.
Ir negalvokit, kad bus taip kaip buvę , kad va pakrūmėmis paskraidysiu ir niekas nematys, šis pažeidimas bus priskirtas administraciniam teisės pažeidimui ir už tai galės bausti bet kuris pareigūnas.
Tad tikrai nieko nepakeisim tik skaitinėdami forumus ir rašydami niekinius komentarus, kiekvienas iš mūsų turi jausti atsakomybę už savo laisvę ir teises, o jei jauti, kad tai nelabai įdomu, kas dėsis su Lietuvos AVIACIJA, reiktu savęs paklausti : Ką aš čia veikiu?
NUOTYKIAI DAR LAUKIA!!!
http://www.MadPilots.lt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ulopf.lt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.MadPilots.lt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ulopf.lt" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reno
- Pranešimai: 798
- Užsiregistravo: 17 Lap 2005, 14:14
Re: Transponderiams - NE
Jeigu tikėti aukštas pareigas užimančiais ne LR pareigūnais, vietinė karinė vadovybė dažnai perlenkia lazdą - kaip ir dažnas naujokas, uoliai puldamas vykdyti NATO nurodymų, deramai net neįsigilinęs į jų turinį (tokių atvejų NATO jau yra buvę anksčiau ir ne vienas). Taikos metu kariškiai neturi viršenybės prieš civilinę valdžia ir NATO puikiai žino, kad negali primetinėti savo "tvarkos" ignoruodami ES direktyvas (kaip ir KOP negali nurodinėti CAA kokiu būdu turi būti reguliuojamas eismas oro erdvėje bei užtikrinama skrydžių sauga). Tačiau vietiniai generolai iki šiol įsitikinę, kad transponderius įvesti reikalauja, butent, NATO. Šiame konflikte yra spekuliuojama NATO vardu.
Pateikių EMF (European Microlight Federation) vadovo laišką, patvirtinantį, kad apribojimų, kuriuos mūsų kariuomenės vadai pateikia kaip NATO nurodymą, niekur Europoje nėra:
After July 1st, 2011 VFR flights will be allowed in your country only if equipped with radio and transponder, or if not equipped, only upon receiving permission of the air traffic service provider in controlled airspace, and only upon receiving permission of the Commander of the Air Force in the uncontrolled airspace of the Republic of Lithuania.
In Class F or G, no radio contact is needed.
Only for very high safety reasons, governments are allowed to impose more restrictive rules in some parts of the country.
But nowhere else in Europe, so restrictive rules are applied in the whole country.
By then, I suggest you to write to your aeronautical administration, with copy to the Lithuanian Aero Club, requesting a new study taking your situation into account.
This letter is one of the elements of your arguments. We can support you in your efforts to obtain some arrangements, advising you if needed.
Eurocontrol is working on Standardized European Rules of the Air, which will enter into force in 2012 in all the European countries. I hope this will give you more free space without so binding rules.
Youth Faithfully
Dominique Méreuze
President of EMF
Pateikių EMF (European Microlight Federation) vadovo laišką, patvirtinantį, kad apribojimų, kuriuos mūsų kariuomenės vadai pateikia kaip NATO nurodymą, niekur Europoje nėra:
After July 1st, 2011 VFR flights will be allowed in your country only if equipped with radio and transponder, or if not equipped, only upon receiving permission of the air traffic service provider in controlled airspace, and only upon receiving permission of the Commander of the Air Force in the uncontrolled airspace of the Republic of Lithuania.
In Class F or G, no radio contact is needed.
Only for very high safety reasons, governments are allowed to impose more restrictive rules in some parts of the country.
But nowhere else in Europe, so restrictive rules are applied in the whole country.
By then, I suggest you to write to your aeronautical administration, with copy to the Lithuanian Aero Club, requesting a new study taking your situation into account.
This letter is one of the elements of your arguments. We can support you in your efforts to obtain some arrangements, advising you if needed.
Eurocontrol is working on Standardized European Rules of the Air, which will enter into force in 2012 in all the European countries. I hope this will give you more free space without so binding rules.
Youth Faithfully
Dominique Méreuze
President of EMF